5 KROKŮ JAK ZMĚNIT SVÉ STRAVOVACÍ NÁVYKY

11. prosince 2020 Energy Beauty Lucie Tužová

Možná se občas zamýšlíte co jíst, aby jste se cítili dobře. Možná vás napadají stále ty stejné potraviny a třeba si ani neuvědomujete, jaký vliv má strava na správnou životosprávu. O tom, jaké potraviny jsou pro tělo blahodárné a prospívají vašemu tělu, jsme se inspirovali v knize Radikální krása napsané slavnou výživovou poradkyní Kimberly Snyder a průkopníkem integrativní medicíny Deepakem Choprou.

Stačí jen pár změn ve stravě, které podpoří váš trávící systém, zlepší krevní oběh a vyváží vaše vnitřní pH. Ačkoliv jsou tyto změny poměrně jednoduché, mají zásadní význam pro zdraví vašeho organismu, které se projeví i na vnější kráse. Podívejme se spolu, jaké to jsou:

Začněte svůj den vlažnou vodou s citronovou šťávou

Není nic lepšího než hydratovat tělo již od rána a napomoci mu k efektivnějšímu vyprazdňování. Citronová šťáva navíc prospívá k regulaci pH a vytváří v těle zásadité prostředí, které je velmi důležité. Většina potravin, které běžně konzumujeme mají nízké pH a vytváří kyselé prostředí. Překyselující strava způsobuje ztrátu minerálů a kyslíku, a v konečném důsledku tak i předčasné stárnutí.

Kupte si blender a jezte více vlákniny

Nedávno jsem si zakoupila blender, ve kterém mixuji ovoce, zeleninu, semínka a jiné výživné potraviny a musím říci, že to bylo nejlepší rozhodnutí, které jsem mohla učinit. Během 5 minut máte energetizující smoothie, po kterém se cítíte jako znovuzrození. Dáte-li do kokteilu jablka, řapíkatý celer, špenát, hrušky, banány, chia semínka, zázvor, skořici, či jiné dobroty, dostanete do těla potřebné množství vlákniny a vitamínů hned na začátku dne. Denně bychom měli přijmout 30 - 35 g vlákniny. V České republice však konzumujeme pouze 11 - 15 g vlákniny denně a tím se řadíme na 1. místo ve světovém žebříčku v rakovině střev a konečníku.

Užívejte probiotika

Jedná se o živé mikroorganismy, které se přirozeně vyskytují ve střevech a mají řadu důležitých funkcí : udržují rovnováhu střevní mikroflóry, zabraňují přemnožení škodlivých bakterií a pomáhají při trávení potravy.  Jsou tedy důležitou součástí imunitního a trávicího systému. 

O předpis na probiotika si můžete zažádat u obvodního lékaře nebo si je volně zakoupit v lékárně. Podstatné je, aby měly co nejširší paletu půdních bakterií (SBO, Soil-based organisms), což jsou takové druhy bakterií, které přežijí působení žaludečních kyselin a dlouhodobě osídlí střeva. Skvělé jsou i prebiotika, které podporují růst a aktivitu střevní mikroflóry a jsou živnou půdou pro probiotika.

Zařaďte jídla pro optimální krevní oběh

Jezte v libovolném množství potraviny, které podpoří váš kardiovaskulární systém. Borůvky, jahody, hroznové víno, třešně, a stejně tak hořká čokoláda, obsahují flavonoidy, které chrání cévy a srdce před škodlivými volnými radikály.

Používejte zahřívací koření jako je zázvor nebo kajenský pepř, které také posílí krevní oběh. Výjimečnou potravinou, která obsahuje rutin, což je antioxidační flavonoid posilující kapiláry a cévy, je včelí pyl. Nejlepším zdrojem je samožřejmě místní včelař.

Konzumujte zásadité potraviny

Optimální hladina kyselosti tělních tekutin je na úrovni 7 pH. Je-li v hodnotách 0-7 pH, vaše prostředí je kyselé, je-li v rozmezí 7-14 pH je zásadité. Celkem 80% potravin, které sníte, by mělo mít určitou úroveň zásaditosti. Zásadité jsou následující potraviny: kořenová zelenina (dýně, tuříny, brambory, řepa aj.), listová zelenina, ovoce, bezlepkové obiloviny (quinoa, hnědá rýže, bezlepkové ovesné vločky aj.), bylinky (petržel, koriandr, bazalka), semínka, ořechy, luštěniny aj.

Zároveň by vaše strava měla být tvořena z 20% z těchto silně kyselinotvorných zdrojů: červené maso, drůbež, mléčné výrovky, vajíčka, káva, alkohol, ryby, průmyslově zpracované výrobky.

Věřte mi, budete-li dodržovat těchto 5 kroků, vaše kvalita života se podstatně změní.

VYZKOUŠEJ PROGRAM BE FIT NA 7 DNÍ ZDARMA!

Jdu do toho

Komentáře k článku

Váš komentář